Blog

ładowanie

12 czynników sukcesu wg Instytutu Gallupa

Ponad 30 lat temu Instytut Gallupa* zajął się badaniami nad związkiem zaangażowania pracowników a zyskownością firm . Wyniki badań opisywane były zarówno w publikacjach biznesowych jak i naukowych (np. Journal of Applied Psychology oraz Harvard Business Review). Na podstawie badań powstała bestsellerowa książka pt. „Po pierwsze: Złam wszelkie zasady. Co najwięksi menadżerowie na świecie robią inaczej” Marcusa Buckinghama Curta Coffmana.
Przez te 30 lat temu Instytut Gallupa przeprowadzał wywiady z ponad milionową rzeszą pracowników, a także z grupą około 80.000 menedżerów. Każdemu respondentowi zadawano setki pytań, dotyczących różnych aspektów pracy. Z każdym menedżerem rozmawiano około 1,5 godziny, po czym zebrano materiał 120.000 godzin nagrań.
Metodologia zastosowana w tych badaniach koncentrowała się na analizie sukcesu. Praca „Metaanaliza i analiza użyteczności w badaniach nad związkiem pomiędzy opiniami pracowników i wynikami osiąganymi przez firmę”, Jamesa Hartera i Ame Creglow, pozwoliła wyodrębnić 12 najważniejszych pytań dla skuteczności działania zawodowego .

Oto pytania, które dostarczają najwięcej i najważniejszych informacji.

  1. Czy wiem, czego oczekują ode mnie w pracy?
  2.  Czy mam do dyspozycji materiały i sprzęt niezbędny do prawidłowego wykonania prac?
  3.  Czy codziennie mam w pracy możliwość wykonywania tego, co potrafię najlepiej?
  4. Czy w ciągu ostatnich siedmiu dni poczułem się choć raz doceniony lub czy byłem pochwalony za swoją pracę?
  5. Czy szefowi lub komuś innemu w pracy na mnie zależy, czy ktoś zauważa mnie jako osobę?
  6. Czy ktokolwiek w pracy zachęca mnie do tego, abym się dalej rozwijał?
  7. Czy w pracy liczy się moje zdanie?
  8. Czy misja mojej firmy daje mi poczucie, że praca, którą wykonuję, jest ważna?
  9. Czy moim współpracownikom zależy na tym, żeby pracować jak najlepiej?
  10. Czy mam w pracy swojego najlepszego przyjaciela?
  11. Czy w ciągu ostatnich sześciu miesięcy rozmawiałem z kimś o postępach, jakie poczyniłem?
  12. Czy miałem w pracy możliwość dokształcania się i rozwoju?

Dlaczego to ważne?

Według badaczy Instytutu Gallupa, tych dwanaście pytań pozwala najprościej i najdokładniej ocenić jakość miejsca pracy.

***

*Instytut Gallupa (ang. Gallup Organization) –  instytut prowadzący badania opinii publicznej, oddziaływania reklamy oraz czytelnictwa. Założony w 1935 w Princeton przez amerykańskiego socjologa i statystyka Georga Gallupa . W 1936 instytucja zaczęła przeprowadzać badania opinii publicznej, zaprojektowane przez Gallupa  i nazwane jego imieniem (Gallup poll). Stała się wzorem dla innych ośrodków i badań tego typu na całym świecie, kładąc podwaliny pod współczesny marketing polityczny. 1936 Instytut przewidział na podstawie ankiet zwycięstwo wyborcze F. Roosevelta. Badania Instytutu Gallupa dostarczają różnorodnych informacji na temat opinii publicznej w kwestiach aktualnych wydarzeń politycznych, społecznych oraz obyczajowych; na jego wzór powstała większość podobnych placówek na całym świecie.


Niepoprawny adres email.
Imię i nazwisko jest obowiązkowe.
Treść wiadomości jest obowiązkowa.
Wiadomość nie została wysłana. Spróbuj ponownie.
Twoja wiadomość została wysłana. Dziękujemy!
Twoja email został dodany do naszej bazy. Dziękujemy!
Przepraszamy, nie udało się dodać twojego adresu email do naszej bazy