Rozmowa oceniająca

Przemyślenia

 

systemach ocen napisano już morze artykułów i książek.

Każdego roku w firmach przeprowadzane są szkolenia, które mają na celu rozwój umiejętności kadry menedżerskiej, w zakresie prowadzenia rozmów oceniających.

Firmy wydają grube pieniądze na systemy, wspierające gromadzenie informacji.

I jaki jest efekt?


Czasem taki:

 

Ale na szczęście jest też taki:

 

Skąd te różnice?

Czy wynikają z doskonałości narzędzia informatycznego, wspierającego system ocen?

 

 

Czy wynikają z umiejętności prowadzenia rozmów?

Powyższe warunki są konieczne, ale niewystarczające.

Żeby system ocen działał, wszyscy muszą mieć przekonanie, że ma SENS.

I tym sensem nie jest powiązanie wyniku z oceny z podwyżką.

Co nie jest sensem systemu ocen? A co jest jego sensem?

 

 

 

Kiedy kończy się SENSOWNY system ocen?

Podpisaniem arkusza ocen?

Nie.

SENSOWNY system ocen kończy się wdrożeniem planów działań, wypracowanych w czasie rozmowy (uwaga: rozmowy nie monologu przełożonego).

 


Niepoprawny adres email.
Imię i nazwisko jest obowiązkowe.
Treść wiadomości jest obowiązkowa.
Wiadomość nie została wysłana. Spróbuj ponownie.
Twoja wiadomość została wysłana. Dziękujemy!
Twoja email został dodany do naszej bazy. Dziękujemy!
Przepraszamy, nie udało się dodać twojego adresu email do naszej bazy