Sztuka skutecznego przekazu, czyli przyczepne koncepcje

Chip Heath, Dan Heath

Pamiętasz „Czarną Wołgę”, która w latach PRL jeździła po kraju i porywała dzieci? A pannę młodą, której welon zaplątał się w łopaty wentylatora, gdy podrzucono ją na rękach w ramach świętowania zaślubin? A może znana jest Ci historia o śpiącym, pijanym rowerzyście, którego dowcipni podróżnicy, jadący busem, zapakowali na tył samochodu i wysadzili (nadal śpiącego) w rowie ponad dwieście kilometrów dalej?
Jak to się dzieje, że takie właśnie informacje zapadają nam w pamięć i „aż proszą się”, by przekazać je dalej? Co powoduje, że jedne historie pamiętamy doskonale, słysząc je choćby tylko raz a na zapamiętanie innych musimy poświęcić nieco energii?

Nauczyciele, trenerzy, politycy i biznesmeni, bardzo często starają się, by informacje, które mają do przekazania zapadły w pamięć odbiorców. Jak to się dzieje, że niektóre z nich faktycznie „posiadają taką moc” a inne, czasem nawet już po pięciu minutach od przekazania, znikają lub zmieniają swoje znaczenie i niejednokrotnie treść? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w książce, którą Ci właśnie polecamy.
Autorzy, w inteligentny, dowcipny i często prowokacyjny sposób, przedstawiają proste zasady tworzenia takich skutecznych przekazów oraz prawa, które obowiązują przy ich konstruowaniu.

Podpowiadają, w jaki sposób możesz je stosować, tak by Twoje koncepcje nabrały cech „przyczepności”. By treści, które chcesz przekazać swoim pracownikom, uczestnikom szkoleń, uczniom, klientom (niepotrzebne skreślić), zapadły im w pamięć, czasem zmieniły ich zachowania czy postawę i w końcu, by inspirowały ich do dalszego przekazywania ważnych informacji.

Co zrobić, by ludzie chcieli Cię słuchać i pamiętali „o czym do nich mówiłaś/łeś”. Polecamy!

Acha… oczywiście masz już za sobą rozwiązywanie, krążącego mailem w różnych postaciach „Testu Dalajlamy”? Co prawda ani Dalajlama XIV nie jest jego autorem ani nie powstał wcale w „Roku Millenium”… ale… po rozwiązaniu, podesłałaś/łeś go dalej swoim znajomym, prawda?

Sztuka skutecznego przekazu, czyli przyczepne koncepcje

Autorzy: Chip Heath, Dan Heath
Wydawnictwo: Świat Książki

Niepoprawny adres email.
Imię i nazwisko jest obowiązkowe.
Treść wiadomości jest obowiązkowa.
Wiadomość nie została wysłana. Spróbuj ponownie.
Twoja wiadomość została wysłana. Dziękujemy!
Twoja email został dodany do naszej bazy. Dziękujemy!
Przepraszamy, nie udało się dodać twojego adresu email do naszej bazy