Szkolenia sprzedażowe – rodzaje i charakterystyka

Szkolenia sprzedażowe to jedne z najbardziej popularnych szkoleń dostępnych na rynku. Aktualnie wielu pracodawców decyduje się na skorzystanie z okazji i podniesienie kwalifikacji swoich pracowników, przyczyniając się tym samym do zwiększenia efektywności całej firmy. Jednak jak dokonać wyboru spośród licznych rodzajów szkoleń sprzedażowych? Które będą najbardziej efektywne?

Charakterystyka szkoleń sprzedażowych

Tak jak wiele innych szkoleń, kursy dla handlowców mają na celu nastawienie pracowników na sprzedaż. Jako, że proces sprzedaży jest kluczowy w każdej firmie, wymaga się od handlowców, że będą oni w stanie doprowadzić firmę do sukcesu. Aktualnie istnieją szkolenia, które prowadzone są jako warsztaty i wykłady. Grupy podczas takich szkoleń są kilkuosobowe, dzięki czemu prowadzący może bardziej skupić się na praktycznej części kursu. Skuteczne szkolenia sprzedażowe to takie, podczas których trener przekazuje swoje doświadczenie innym w ciekawy sposób. Istnieje wiele krótkich kursów, na których pracownicy dowiadują się niezbędnych rzeczy na temat pracy z klientem.

Rodzaje szkoleń sprzedażowych

Szkolenia dla handlowców mogą trwać 1-2 dni lub dłużej i odbywać się na wyjeździe lub w firmie. Te krótkie kursy uczą zazwyczaj jedynie wybranego elementu sprzedaży. Aktualnie można podzielić szkolenia sprzedażowe na kursy z zakresu technik sprzedaży i sprzedaży relacyjnej, negocjacji handlowych i zakupowych oraz reklamacji. Pierwsze ze szkoleń ma na celu zdobycie wiedzy na temat technik używanych w sprzedaży oraz zbudowaniu z klientem relacji, która będzie opierać się na zaufaniu. Handlowcy na takich kursach uczą się o tym jak to osiągnąć, a ponadto poznają potrzeby różnych klientów biznesowych oraz etapy sprzedaży i rozmowy handlowej. Szkolenie z zakresu negocjacji handlowych i zakupowych pozwala natomiast na osiągnięcie pomyślnych negocjacji z klientem. Na kursie pracownicy dowiadują się jak komunikować się z klientem w sposób efektywny, tak aby rozpoznać jego oczekiwania. Szkolenie ma na celu przede wszystkim przećwiczenie skutecznego modelu komunikacji. Ponadto, handlowcy na szkoleniach mają szansę na zdobycie wiedzy z zakresu negocjacji pozycyjnych, manipulacji i współpracy z klientem oraz znalezienie własnego stylu negocjacji. Szkolenia o reklamacji z kolei pomagają w wypracowaniu technik radzenia sobie podczas trudnych rozmów z klientem i uczą jak radzić sobie z emocjami. Handlowcy poznają sposób na postępowanie z reklamacją i dowiadują się co zrobić, aby nie stracić klienta.


Niepoprawny adres email.
Imię i nazwisko jest obowiązkowe.
Treść wiadomości jest obowiązkowa.
Wiadomość nie została wysłana. Spróbuj ponownie.
Twoja wiadomość została wysłana. Dziękujemy!
Twoja email został dodany do naszej bazy. Dziękujemy!
Przepraszamy, nie udało się dodać twojego adresu email do naszej bazy