Szkolenia dla firm


Poszerzanie wpływu na innych

Dla kogo?

Dla wszystkich, którzy współpracują z innymi, przekonują do działania, szukają sojuszników do wprowadzenia zmiany zrealizowania projektów.

  • Sam tego nie zrobię.  A oni nie są przekonani. Walę głową w mur…
  • Chciałbym łatwiej innych angażować, ale mi nie wychodzi
  • To świetne rozwiązanie, dlaczego oni nie widzą, że to najlepszy sposób!
  • Dlaczego on tak łatwo przekonuje ludzi, a ze mną wszyscy się kłócą, nawet jak mam rację?
  • Mam wprowadzić zmianę, ale opór jest tak silny. Jak im każę to zrobić, będą sabotować!

Po szkoleniu uczestnik:

Łatwiej przekonuje przez, paradoksalnie, koncentrację nie na sobie, ale na tym co może być istotne dla innych. Jest bardziej otwarty na cudze argumenty, by móc dopasować swoje.

 Wie

Potrafi

  1. że jeśli chce kogoś do czegoś przekonać, to najpierw musi poznać jego punkt widzenia
  2. że najlepszą techniką przekonywania jest zasada „najpierw się dopasuj, a potem poprowadź”
  3. że manipulacja jest blisko wywierania wpływu. Jej stosowanie na krótką metę może być skuteczne, ale na dłuższą jest totalnie destrukcyjne
  • lepiej obserwować innych, ustalać ich punkt widzenia
  • dopasować argumenty do rozmówcy
  • angażować w przekaz, pokazywać jaki rozmówca ma wpływ i odpowiedzialność
  • zastanowić się jaki jest cel i czy realizacja celu nie jest krzywdząca dla innych – bo jeśli tak, to musi przygotować się na konkretne konsekwencje
  1. że opór przed zmianą jest naturalny
  • docenić krytyczne uwagi
  • pokazać wizję – która przekona do zmiany
  • pokazać „małe kroki” by zachęcić do działania, minimalizuje obawy
  1. że ludzie nie są racjonalni, kierują się w ogromnym stopniu emocjami
  • stosować argumenty emocjonalne i racjonalne, by zwiększać swój wpływ na rozmówcę
  • oddziaływać na wyobraźnię
  1. że cokolwiek robisz, wywierasz wpływ, więc dobrze go wywierać świadomie i pozytywnie
  • zastosować konstruktywnie techniki wywierania wpływu
  • wykorzystać mechanizmy psychologiczne, by pozytywnie angażować i zachęcać do działania

Niepoprawny adres email.
Imię i nazwisko jest obowiązkowe.
Treść wiadomości jest obowiązkowa.
Wiadomość nie została wysłana. Spróbuj ponownie.
Twoja wiadomość została wysłana. Dziękujemy!
Twoja email został dodany do naszej bazy. Dziękujemy!
Przepraszamy, nie udało się dodać twojego adresu email do naszej bazy