Szkolenia dla firm


Teatr Interaktywny dla biznesu

teatr interaktywny dla biznesu

Tego się nie da oglądać! – powiedział jeden z widzów po spektaklu – Im dłużej oglądasz, tym trudniej wysiedzieć na widowni! Chcesz wejść na scenę i przerwać bohaterowi….

Właśnie o to chodziło!

Tworzymy teatr, w którym widzowie są na tyle poruszeni, że nie chcą wyłącznie oglądać spektaklu. Chcą ingerować, zmieniać.  Dlaczego? Bo dotykamy sytuacji, które żywo ich dotyczą. W bohaterach widzą samych siebie – ze swoimi problemami, czasem błędami, które dopiero na scenie, stają się tak wyraźne.

To ja, ja też tak robię, ale dopiero teraz widzę jak dramatycznie to oddziałuje na innych

powiedziała nam inna osoba…

teatrze interaktywnym wszystko jest możliwe. Widzowie mogą wejść na scenę, wcielić się w konkretną postać, wypróbować swoje rozwiązania danej sytuacji albo eksperymentować, zachować się inaczej niż dotychczas i obserwować efekty swojego działania.

premiera teatru interaktywnego dla biznesuOkazuje się jednak, że nie ma jednej drogi. Bo ktoś inny właśnie przerywa i mówi STOP, „ja bym to zrobił  jeszcze inaczej”.  I znowu widzimy inną rzeczywistość. Na tym polega teatr interaktywny. Przestajesz być widzem, zaczynasz być uczestnikiem, który się uczy. Bo przecież celem jest rozwój, budowanie świadomości, szukanie rozwiązań.  Nawet jeśli pozostajesz na widowni jako obserwator, to przeżywasz to, co dzieje się na scenie, identyfikujesz się z tym co się dzieje. Nie sposób pozostać niezaangażowanym.

Możemy zaproponować sam spektakl. Ale jeszcze lepszym połączeniem jest dodanie do teatru warsztatów, które wspierają rozwój konkretnych umiejętności. Dostarczają kolejnych rozwiązań, które wzmacniają doświadczenie, a co za tym idzie – biznes…

Kim jesteśmy?

Jesteśmy grupą trenerów z dużym doświadczeniem biznesowym. Mamy za sobą wiele godzin szkoleniowych, coachingowych, konsultingowych i doświadczenie w zarządzaniu. Nasza grupa, to nowa jakość na rynku rozwojowym. Połączyliśmy naszą wiedzę, kompetencje, entuzjazm, odwagę  i  stworzyliśmy Teatr Interaktywny dla Biznesu.

Interaktywny Teatr to metoda rozwojowa, od początku robiąca wrażenie i innowacyjna. Bardzo mocno angażuje odbiorców, inspiruje do wielokontekstowych przemyśleń, nie daje gotowych odpowiedzi, nie narzuca schematycznych rozwiązań. Dla środowiska korporacji może okazać się odpowiedzią na aktualne wyzwania biznesu: rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie różnorodnością, budowanie efektywnych zespołów czy wspierania zaangażowania w organizacji. Metoda atrakcyjna i świeża w formie. Gwarantuje poszerzanie horyzontów pracowników, zrozumienie perspektywy innych osób. Bawi, zaskakuje, a przede wszystkim UCZY. Osobiste doświadczenie rozmaitych sytuacji biznesowych stymuluje do przemyśleń i może zmieniać postawy każdej osoby w organizacji – od stażysty po managerów wyższego szczebla.

Dagmara Just, Employee Experience Specialist, Credit Agricole Bank Polska

Po co to robimy?

Aby rozwijać, poruszać emocje, pobudzać do refleksji a przede wszystkim zachęcać do działania i poszukiwania indywidualnych rozwiązań w zmieniającej się rzeczywistości biznesowej. Teatr interaktywny porusza emocje. A nie wszystkie działania trenerskie mają taką moc. Ta metoda pracy z grupą jest unikalna, niepowtarzalna jedyna w swoim rodzaju ze względu na to, że to jest teatr, sztuka, katharsis. Jednocześnie nasz teatr zachęca do działania tu i teraz. To zmienia człowieka natychmiast, wyzwala energię i  daje poczucie wpływu. Bardzo mocne przeżycie, angażujące emocje. Po interwencji widza na scenie już nic nie jest takie jak było. Widz staje się jednocześnie aktorem i reżyserem. To doświadczenie pomaga w dokonywaniu zmian w rzeczywistości osobistej i biznesowej.

sceny z teatru interaktywnego dla biznesu

Teatr Interaktywny

Scena I

Oto menedżer, rozlicza swojego pracownika z zadań, ale nawet na niego nie patrzy…

Scena II

Menedżer zaczyna gubić się w zadaniach. Nie odróżnia tych ważnych, od całej reszty…

Scena III

Menedżer, pod presją,  obiecuje rzeczy niemożliwe…

Hmm, czy to na pewno jeszcze jest teatr? Wystarczy, że zamienimy „scena I” na „godzina 8.15” i sytuacja brzmi aż nadto znajomo, prawda?

W naszym spektaklu, działania głównego bohatera zmierzają w kierunku  kryzysu i coraz większej frustracji. Widzowie angażują się emocjonalnie, ponieważ problemy, widziane na scenie, dotyczą także ich samych. Mają ochotę zmienić bieg wydarzeń. I mogą to zrobić, wchodząc na scenę. Zmieniając bohatera, zmieniają się razem z nim.

W życiu uczenie się na błędach jest kosztowne. Tutaj, w  bezpieczny sposób można przetestować kilka wersji zdarzeń i wybrać najlepszą dla siebie strategię. W ten sposób zarówno zmieniający jak i obserwatorzy wzmacniają swoje doświadczenie, które potem mogą przełożyć na swoje codzienne działania.

Teatr Interaktywny wykorzystuje naturalną umiejętność każdego z nas do wchodzenia w role i uczenia się przez doświadczenie. Jeśli pozostajesz w roli obserwatora poznajesz różne sposoby rozwiązywania danej sytuacji, poznajesz różne perspektywy, dostrzegasz motywacje i potrzeby innych osób. Poznajesz też lepiej samego siebie. A poprawiając życie bohaterów historii rozwijasz jednocześnie siebie.

WARSZTATY           

Nasze warsztaty są… niczym puzzle. Uczestnicy, w trakcie spektaklu odkrywają, że potrzebują rozwijać różne umiejętności. I mogą wybrać, w jakim warsztacie chcą uczestniczyć, które puzzle są im potrzebne, by stać się lepszymi menedżerami. A może nawet… lepszymi ludźmi. Bo lepsza komunikacja, rozumienie potrzeb, praca nad własnymi emocjami, przydaje się przecież nie tylko w pracy.

Tematy merytoryczne poruszane w spektaklu i możliwe do rozwinięcia po jego obejrzeniu (w formie szkolenia 4 lub 12-godzinnego):

  • umiejętność udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej pracownikowi;
  • umiejętność wyznaczania priorytetów sobie i członkom zespołu;
  • umiejętność wyznaczania celów;
  • umiejętność pracy ze wskaźnikami ekonomicznymi i dostosowywanie działań swoich i swojego zespołu do ich osiągnięcia;
  • umiejętność komunikowania swoich oczekiwań względem zespołu;
  • umiejętność delegowania zadań dopasowanych do wiedzy/umiejętności/kompetencji członków zespołu;
  • umiejętność radzenia sobie z emocjami w sytuacji trudnej/stresującej;
  • umiejętność budowania zespołu/rozwój zespołu i poczucia odpowiedzialności w zespole;
  • umiejętność efektywnego wdrażania pracownika;
  • bycie asertywnym wobec siebie i swojego zespołu;
  • umiejętność szukania rozwiązań w sytuacji kryzysowej – proaktywność;
  • work-life balance, zarządzanie sobą i budowanie relacji po pracy.

Grupa – od 20 do 150 osób.

interwencje podczas teatru interaktywnego dla biznesu

Aktorzy / improwizatorzy Teatru Interaktywnego dla biznesu (w kolejności alfabetycznej): Łukasz Dąbrówka, Magdalena Mazurkiewicz, Joanna Mihilewicz, Katarzyna Mrozowska, Anna Olczak, Sylwia Pardus, Sebastian Szczepanowski.

Pobierz folder – Teatr Interaktywny dla biznesu

Metoda dramy w szkoleniach

Drama stosowana (ang. applied drama) to interaktywna metoda pracy z grupą wykorzystująca naszą naturalną umiejętność wchodzenia w role. Uczestnicy warsztatów wchodzą w świat fikcji, w którym mogą wypróbowywać nowe zachowania. Wykorzystywane w dramie improwizacje pozwalają „przeżyć” pewne sytuacje w bezpiecznych warunkach, w tzw. „płaszczu roli”, bez ponoszenia realnych konsekwencji swoich działań, ale z możliwością wyciągnięcia z nich wniosków.

Spektakl przygotowano podczas współpracy z firmą Trener Dramy Aleksandra Chodasz.

Scenariusz został przygotowany przez zespół w składzie: (kolejność alfabetyczna): Aleksandra Chodasz, Łukasz Dąbrówka, Magdalena Mazurkiewicz, Joanna Mihilewicz, Katarzyna Mrozowska, Anna Olczak, Sylwia Pardus, Sebastian Szczepanowski.

Galeria zdjęć 1 | Galeria zdjęć 2


Niepoprawny adres email.
Imię i nazwisko jest obowiązkowe.
Treść wiadomości jest obowiązkowa.
Wiadomość nie została wysłana. Spróbuj ponownie.
Twoja wiadomość została wysłana. Dziękujemy!
Twoja email został dodany do naszej bazy. Dziękujemy!
Przepraszamy, nie udało się dodać twojego adresu email do naszej bazy